Optymistka w oku cyklonu

Branża telekomunikacyjna ze względu na to, że jest poddana wyjątkowo silnej presji pogoni za nowością i innowacyjnością, bywa określana mianem cyklonu.
W samym jego centrum pracuje Anna Szymanik jako kierownik sekcji komunikacji Heyah i MVNO, tworząc kampanie reklamowe.

Kiedy była nastolatką, widziała siebie jako obywatelkę świata, dla której nie istnieją granice – dlatego zdecydowała się na wybór WSB-NLU. Tylko ta uczelnia oferowała w Polsce międzynarodowe dyplomy (licencjat i MBA), najlepszą międzynarodową kadrę nauczycielską oraz otwarcie na świat.

Pierwsze zajęcia z reklamy już na początku studiów uświadomiły mi – mówi Anna – że jest to kierunek, w jakim chcę się rozwijać w przyszłości i z którym wiążę swoją karierę zawodową. Bardzo ciekawe osobowości, które spotkałam na Uczelni, miały znaczący wpływ na mój dalszy zawodowy rozwój.

Rozpoczęła pracę od firmy rodzinnej Bosz, w której uczyła się pierwszych kroków
w marketingu. Następnie spędziła dwa lata w firmie Minolta Polska, gdzie intensywnie rozwijała umiejętności marketingowe. Ponieważ jednak aspirowała do pracy w reklamie, a jej pasją było tworzenie wielokanałowych kampanii reklamowych, wiedziała, że takie możliwości daje tylko działalność w branży telekomunikacyjnej. Zdecydowała się na pracę w Polskiej Telefonii Cyfrowej, gdzie tworzyła kampanie reklamowe dla marek Era, Tak Tak, Era Biznes, Blue Connect, a od roku zajmuje się komunikacją marki Heyah.

Pociąga ją proces twórczy, a nie odtwórcze adaptowanie reklam międzynarodowych. Tylko w sektorze telekomunikacyjnym – wyznaje Anna
– mam możliwość realizowania swoich planów i rozwijania kariery zawodowej. Motywują mnie widzialne, mierzalne efekty pracy, a także kontakty z ciekawymi ludźmi, reżyserami, fotografami, producentami z Polski i ze świata.

Anna dąży do perfekcji w sferze zawodowej, a przy jej cechach charakteru: kreatywności, konsekwencji w działaniu i optymizmie często osiąga zamierzony cel: tworzenie kampanii zauważalnych, ciekawych i efektywnych. Przyświeca jej zasada: „sukces to praca, która jest hobby”. Stara się zawsze pozytywnie patrzeć na świat.

Takie podejście do życia niewątpliwie pomaga jej też w zrealizowaniu osobistych marzeń – jej pasją są podróże, które sama planuje i organizuje, nie korzystając
z usług biur podróży. Proces planowania (często kilkumiesięczny) dostarcza jej dużo radości. Podczas wyjazdów szuka miejsc niekomercyjnych i dzikich, aby jak najbardziej poczuć lokalny klimat.